تولیدی 24 راهنمای کامل بازاریابی لباس و پوشاک + چگونگی انجام آن از 0 تا 100!  - تولیدی 24

بازاریابی لباس یکی از فعالیت های گسترده و پر سود به شمار می آید که با کمترین هزینه می توان این کار را  به صورت حرفه ای پیش گرفت. بسیاری از کسانی که در این راه قدم نهاده اند ، معمولا پیشرفت های خوبی داشته و فعالیت خود را گسترش و حتی کار خود را به صورت بنک داری لباس ادامه داده اند.

حال اگر بخواهیم این فعالیت را اصولی تر پیش بگیریم چگونه وارد عمل شویم؟ در اینجا مراحل و نکات لازم برای حرفه ای کار کردن در این زمینه را شرح خواهیم داد.

معمولا بازاریابی ،پلی برای پیشرفت باورنکردنیست! خیلی از بازاریاب های دیروز صاب برندهای معروف امروز هستند! بازاریابی محصولات مد و لباس ،یکی از پر درآمدترین شغل ها محسوب می گردد! بسیاری از پخش های پوشاک در پلاسکو که سود های کلان را برای خود رقم میزنند، تقریبا نوعی کار بازاریابی را انجام می دهند. حال به این فکر کنید که بدون سرمایه ، می توانید یک پخش کننده بزرگ پوشاک شوید و بعد از آن ، خود دارای برندی معتبر گردید!

اولین نکته ی مهم در این کار ، ترسیم هدف و انتخاب یک مسیر است . آیا در نهایت به میخواهیم به کدام نقطه برسیم؟ اگر بخواهیم بازاریابی لباس را برای فردی که میخواهد این فعالیت را پیش بگیرد تعریف کنیم ، بهترین جمله اینست:

 

بازاریابی مد و لباس ، پلی برای رسیدن به یک فعالیت حرفه ای در این زمینه می باشد.

بازاریابی پوشاک یعنی چه؟

هر اقدامی که برای جذب مشتری و ترغیب آنها صورت گیرد ، بازاریابی به شمار می آید. در این مطلب می خواهیم نکاتی پیرامون بازاریابی پوشاک یا برند پوشاک را تشریح و برخی از انواع کاربردی برای پوشاک را مورد بررسی قرار دهیم . این موارد، می تواند برای تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک مفید و پرکاربرد باشد.

 

چگونه استراتژی بازاریابی پوشاک تدوین کنیم؟

اولین گام برای چیدن یک استراتژی بازاریابی صنعت پوشاک اطلاع از رفتار خرید مصرف کننده می باشد و برای شروع یک بازار یابی در این زمینه نحوه ی جمع آوری اطلاعات از تصمیمات و این رفتار ها اهمیت ویژه ای دارد .

 

تجربه ی مستقیم  ، اطلاعات تخصصی بازاریاب از وضعیت موجود ، اطلاعات حاصل شده از تزدیکان و اطرافیان یا شبکه اجتماعی و فضای مجازی از روش هایی برای حصول این اطلاعات می باشند که به نظر بنده مورد اول و سوم ، برای بازاریابی پوشاک جوابگوی مناسبی است. یعنی تجربه مستقیم و اطلاعات حاصل از اطرافیان.

 

 پیش‌نیازهای بازاریابی پوشاک

  • کازت ویزیت: اولین چیزی که باید داشته باشید یک کارت ویزیت با تولید محتوای متنی و اطلاعات تماس می باشد .
  • تراکت : برخی اوقات یک تراکت یا اعلامیه زیبا ، بهتر از یک کارت ویزیت عمل می کند
  • یک پوشه یا تبلت : اگر می خواهید حرفه ای تر عمل کنید ، یک تبلت مخصوص کار به شما کمک خواهد کرد(جایگزین خوبی برای کاتالوگ)
  • یک نقشه : در ابتدای مسیر ، یک نقشه تهیه کنید تا بتوانید مکان های مورد نظر را علامت گذاری کنید.
  • یک کیف راحت: مسلما داشتن یک کیف راحت در حمل لوازم واجب کمک می کند و کمتر به شما فشار می آورد.

در ادامه به تک تک موارد مهم که قبل از بازاریابی پوشاک، باید بدانید میپردازیم و سپس، به سراغ انواع روش های بازاریابی میرویم…

 

۱- شناسایی بازار هدف

۱۲۸۴۱۴۰۱

اینکه بدانید بازار هدف شما چیست واطلاعات کاملی نسبت به بازار حاکم داشته باشید برای بازاریابی لباس بسیار مفید است . اول باید مشخص کنید که گونه ی بازار هدف شما چیست ؟ آیا می خواهید مستقیم به دست مصرف کننده برسانید یا اینکه اهداف شما ، فروشندگان و واسطه های فروش پوشاک می باشد ؟

زمانی که معین کردید که چه نوع بازاری برای فروش لباس های خود هدف قرار دهید ، حال بازار هدف نهایی را مشخص کنید ، یعنی لباس شما چه نوع مخاطبانی از لحاظ جنسیت ، رده سنی ، وضعیت مالی و …. دارد ؟ این کار برای روشن تر شدن راه بازاریابی لباس و انتخاب بازاریابی بسیار موثر است.

 

 

۲ – انتخاب و تایین مکان ها، شروع بازاریابی لباس

روی نقشه مکان های مناسب برای بازاربابی را مشخص کنید . برای این کار می توانید از افراد با تجربه کمک بگیرید با شخصا روی این مکان ها تحقیق نمایید مکان های هدف شما بهتراست طوری انتخاب شود که می توان در آنجا مخاطبان بیشتری یافت کرد .

Location-Based-Marketing-for-Small-Business

 

۳ – انتخاب یک تامین کننده مناسب

برای اینکه در این راه موفق شوید مهم ترین عامل ، انتخاب یک تامین کننده یا تولید کننده ی مناسب است. سعی کنید در انتخاب های خود عجله نکنید و بهترین ها را از هر لحاظ انتخاب کنید. مسلما در اول کار جلب اعتماد کاری بسیار دشوار است ، ولی راه های زیادی برای کسب اعتبار تولیدی ها وجود دارد.

 

import-clothing-textiles

 

۴ – ساخت کاتالوگ جذاب

سعی کنید با خلاقیتی ویژه ، کاتالوگی مناسب برای کالاهای هدف درست کنید و با سلیقه ای ویژه مرتب سازی کنید . می توانید از تبلت به عنوان یک کاتالوگ استفاده کنید . توجه داشته باشید که باید نمونه ای از کالا را همراه خود نگاه دارید ، ولی می توانید تنوع مدل را در کاتالوگ جای دهید. تصاویر کاتالوگ باید واضح و پویا باشد.

 

catalog-printing

۵ – نقدی کار کنید!

مهم نیست که چه مقدار مشتری با این کار حذف می شوند. سعی کنید به صورت امانی یا نسیه کار نکنید مخصوصا در ابتدای مسیر . اگر پای دردودل بازاریاب های این کار بنشینید ، متوجه خواهید شد که این موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد.

 

Cash

۶ – نا امیدی، بخشی از مسیر است!

این کار مستلزم یک اراده و عزم قوی می باشد. ممکن است با صرف روزها یا هفته ها ، فقط چند مشتری خوب پیدا کنید. ولی به مرور زمان بر تعداد آنها افزوده خواهد شد. پس اگر تعداد مشتری هایی که یافتید بسیار اندک است ، دلسرد نشوید و روی کار خود ثابت قدم بمانید.

Blog-image

 

۷ – حساب داری و حسابرسی را جدی بگیرید!

برای خود یک سیستم حسابداری درست نمایید. حساب و کتاب دقیق در ادامه راهتان اهمیتی ویژه دارد.

 

Accounting.

 

 

۸ – از کجا به اطلاعاتی همچون قدرت خرید و مد بودن لباس پی ببریم؟

در هر شاخه ای از صنعت مد و لباس ، آمار ها متفاوت می باشد . اگر بخواهیم اصولی نگاه کنیم باید اطلاعات بایر از طریق تحقیقات بازاریابی استخراج گردد ولی در مبحث اجرایی ، باید منبع اصلی اطلاعات مصرف کننده را یافت و در مرحله بعد به این مکان هان ها روجوع نمود که در این بخش کانال های توزیع و فروش منابع اصلی می باشند . و گام های بعدی به مشخصات محصول از جمله برش و تن خور ، سبک طراحی ، رنگ پارچه و کیفیت دوخت.

 

 

مطالب مشابه:

 

 

 

در ادامه، به سراغ انواع روش های جذاب بازاریابی پوشاک میپردازیم، روش هایی که استفاده از آنها میتواند به شدت بر روی موفقیت شما تاثیر گذار باشند :

 

انواع روش‌های بازاریابی پوشاک

همکاری با عمده فروشان پوشاک

۱۸۴۲۱۰۱۸۴۱۲۴۱

از  جمله روش هایی که برای پوشاک تولید شده یا وارد شده رایج است ، همکاری با بنکداری ها و عمده فروشان مرتبط می باشد . معمولا این روش برای تولید کنندگانی که از دردسرهای پخش پوشاک دوری می جویند و تمایل به تمرکز بر تولید دارند ، روشی مفید است .  پیدا کردن یک بنکداری مناسب ، یعنی بهره بردن از مشتری هایی که بنک داری در طول زمان جذب نموده ، و در نتیجه هر بنک داری با چندین فروشگاه جزیی برابری خواهد کرد. البته بنکداری مناسب شرایط و نکاتی بسیاری دارد که باید به آنها توجه نمود .

 

بازاریابی دهان به دهان

۵۲۲۹۵۲۹۲۵۰۵

بازاریابی دهان به دهان ،یکی از روش های  بازاریابی لباس می باشد که به رضایت مشتری شما از محصول شما بستگی دارد . هر چه پوشاک مورد ارائه دارای کیفیت ، قیمت و استاندارهای بهتری باشد مسلما دهان به دهان می چرخد و خود به خود مشتری های گوناگون را جذب خواهد کرد. این روش هم دارای بار مالی کمتری هست و هم پایداری بیشتری دارد .

 

بازاریابی پوشاک  به صورت شبکه ای

۲۴۱۸۴۵۵

این نوع بازاریابی پوشاک به نحوی می باشد که مشتری در صورت تمایل ، مشتری دیگری را برای شما جذب کرده یا لباس شما را میفروشد و در ازای آن پورسانتی را دریافت می کند . این بازاریابی برای هر فعالیت متفاوت است . به عنوان مثال یک بنکداری برای جزئی فروشانی که مشتری دیگری را معرفی کنند ، درصد تخفیفی برای معرف در نظر می گیرد یا اینکه  یک جزئی فروش با راه اندازی شبکه ای مشتری، پورسانتی از هر فروش برای مشتری عامل در نظر می گیرد .  بازاریابی شبکه ای با شرکت های هرمی بسیار متفاوت می باشد و تاثیر مثبتی دارد.

 

لباس های خود را به صورت مویرگی بازاریابی کنید

۲۱۴۸۷۸۳۷۱

برای پخش پوشاک ، می توان به صورت مویرگی عمل  نمود ، اول باید بر طبق اصولی که در ابتدا گفته شد ، بازار هدف را تحلیل نمود و سپس با معین نمودن نقاط پر تراکم و پر مخاطب ، به صورت های مناسب بازاریابی را میان فروشگاه ها آغاز نمود . این نوع بازاریابی برای تولیدی ها و بنک داری ها کاربرد فراوانی دارد.

 

 بازاریابی پوشاک اینترنتی

۱۶۱۵۰۵۲۶۰۲۵۰

اینترنت یک فضای مناسب برای بازاریابی می باشد  که در مطالب قبلی توضیحاتی ارائه دادیم . این فضا از لحاظ مالی ، شعاع عملکرد و موارد دیگر ،برای بازاریابی پوشاک دارای برتری های بسیاری نسبت به سایر روش هاست.

البته باید در نظر داشت که بازاریابی اینترنتی محدودیت ها و پیچیدگی هایی نیز دارد . به عنوان مثال ویژگی ها و مشخصات کاربران اینترنتی ، رده های سنی ، ازدحام  و  فقدان تخصص از این موارد می باشد. برخی از روشهای بازاریابی بدین شرح است:

  • راه اندازی پایگاه اینترنتی
  • ایجاد فروشگاه آنلاین
  • نامه های الکترونیکی
  • شبکه های اجتماعی
  • تبلیغات در وبسایت ها
  • و موارد بسیار دیگر

 

 

اگر سوال و نکته ای بود که دوست داشتید به این مطلب اضافه کنید، حتما از بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 157 views بار دسته بندی : کسب و کار نساجی و پوشاک تاريخ : 18 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.