تولیدی 24 تحلیل تولیدی 24 از نمایشگاه نساجی امسال  - تولیدی 24

نمایشگاه نساجی امسال ،بیست و سومین نمایشگاه بین المللی در صنعت نساجی بود که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار گردید. گروه تولیدی ۲۴ در این نمایشگاه به بازدید از غرفه ها پرداخت و پای درد و دل برخی از غرفه داران نشست تا تحلیلی بر این بازار را برای عزیزان علاقه مند ارائه نماید .

نمایشگاه نساجی امسال مانند هر سال پذیرای فعالان در بخش های مختلف این صنعت چه خارجی و چه داخلی بود و در این بین غرفه هایی از کشورهای چین ، ترکیه تایوان و هند بیشتر از سایرین به چشم می خورد .در میان نساجان ، غرفه داران چینی یکه تاز میدان بودند و با محصولات جدید خود به رقابت با دیگر فعالان پرداخته بودند/

 

دردهای مشترک فعالان ایرانی و طنز مسئولان

در صحبت ها و گزارشاتی که از غرفه داران ایرانی تهیه کردیم ، مشکلات مشترکی را دریافتیم که بد نیست به آنها نیز اشاره نماییم .

در شرایط رکود بازار و در زمانی که جنس قاچاق از کالای تولید داخل بیشتر است ، مالیات و دارایی قوز بالا قوز تولید کنندگان داخلی شده و گفته های مسئولان جهت حمایت تولید داخلی بیشتر شبیه طنز است تا چیز دیگری.

با هزینه های سرسام آور جلوی پای تولید کنندگان ایرانی ، خرابی بازار و چک های برگشتی و بی لطفی مسئولان که تنها به فکر خزانه خود می باشند ، دوام آوردنشان امری قابل تحسین و قابل تقدیر است .

سوالی که در ذهن ها پیش می آید این است که چگونه به این آسانی ، هزینه کم و با این حجم بالا  قاچاق صورت پذیر است که البته این مساله به کرات در رسانه ها بیان شده ولی پاسخ دقیقی به آن  داده نشده است.

 

ویژگی های نمایشگاه نساجی امسال

از خصوصیت هایی که نمایشگاه را برای شرکت کنندگان جذاب می کرد می توان به معرفی و تبلیغات ، یافتن مخاطبین تازه و فروش اشاره نمود که تولید کنندگان را راغب به شرکت می نمود که البته باید دید که تمامی این غرفه ها به هدف خود می رسند یا خیر.

و در پایان می توان این نمایشگاه را برای بازدید کنندگان مفید ارزیابی نمود . آشنایی با رقبا ، شناخت مخاطبان ، آشنایی بیشتر با صنعت ، یافتن تامین کنندگان ، آشنایی با تکنولوژی های جدید ، مقایسه قیمت ها و … از مزایای خوبیست که بازدیدکنندگان از این نمایشگاه می توانند از آن بهره مند گردند.

 

 

نکات پایانی نمایشگاه نساجی

بیشتر برگزار کنندگان حوزه ماشین الات وارد کنندگان نخ و دستگاه های چاپ دیجیتیال از کشور های چین، کره و ترکیه بودنند و به دنبال نمایندگان خود در ایران بودنند و در حوزه پوشاک بدنبال فروش عمده و حذف خرده فروشان بودنند.

اتفاق خوبی که در حوزه پوشاک در امسال اتفاق افتاده بود با مقایسه بنده نسبت به دو سال گذشته که بنده شرکت  کرده بودم این بوده که بازار تولید پوشاک داخلی ( بخصوص پارچه) به شدت افزایش یافته و با توجه به صحبت های که با بیشتر این غرفه ها صحبت کردم استنباط شد.

در حالی که در سال های گذشته بیشتر تولیدات کشور ترکیه و چین بوده.

 

 

مشکلات حوزه پوشاک

  •  شبکه فروش سازمان نیافته و متفرقه مثل فروش از طریق کانال های تلگرام و مزون ها این برداشت نیز از  یکی دو مشتری فروش مانتو برداشت شد.
  • واردات بی رویه و غیر قانونی پوشاک
  • عدم وجود فروشگاههای زنجیره ای تخصصی که یکی از غرفه دارن به این نکته اشاره کرد.
  • عرضه برندهای خارجی رسمی و غیر رسمی بدون ضوابط مشخص
  • محدودیت در طراحی و نوآوری که بیشتر نمونه کالا از کشورهای مثل ایتالیا و ترکیه خریداری میشه و در  ایران با مهندسی معکوس با نام برند خودشون ثبت میکنند.
  • عدم سهم در بازارهای دنیا.

 

اطلاعات کلی نمایشگاه

تعداد ۲۰۱ شرکت داخلی و ۳۰۹ شرکت خارجی از ۹ کشورجهان شامل : آلمان، ایتالیا، اسپانیا، تایوان، ترکیه، چین، سوئیس، هندوستان و کره جنوبی در فضای نمایشگاهی به وسعت ۳۲,۰۰ مترمربع حضور دارند که در زمینه تولید ماشین آلات نساجی، ماشین های دوخت و برش، انواع نخ و مواد اولیه نساجی و منسوجات خانگی ، پتو ، ملحفه ، حوله ، رومیزی ، لحاف ، لوردراپه ، پرده و کرکره و لوازم و قطعات وابسته در این صنعت فعالیت داشته و آخرین نوآوریهایی خود را در این عرصه به بازدیدکنندگان محترم ارایه می نمایند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 410 views بار دسته بندی : کسب و کار نساجی و پوشاک تاريخ : 23 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها