تولیدی 24 انواع ایده های صنعت مد و پوشاک که باید از آنها با خبر باشید!  - تولیدی 24

افراد بسیاری پس از اینکه به یک ایده در صنعت پوشاک جالب می رسند ، این سوال برایشان ایجاد خواهد شده که حالا این ایده جواب می دهد یا خیر؟  این مسئله در پوشاک به دلیل گستردگی در نوع فعالیت ها ، به مراتب بیشتر به چشم می خورد .  این سوال را  به تازگی با یکی از فعالان پرتجربه وخوش ذوق درمیان گذاشته و تا حدودی جواب قانع کننده ای بود :

ایده در صنعت پوشاک دسته بندی های متفاوتی دارد که در اینجا به برخی از آن ها اشاره خواهیم داشت :

 

ایده های ضروری و لازم

ایده در صنعت پوشاک و کار راه اندازی : خب به هر حال می دانید که در حین کار با برخی ماشین آلات صنعتی ، خطرات فراوانی وجود دارد که صاحبان تولیدی را نگران می کند . تولید یا واردات دست کش های ایمنی و طوری آهنی ، ایده ای بود که به وقتش هم بازدهی داشت و هم معضلی را بر طرف میکرد . از این قبیل ایده هایی که کار راه انداز هستند ، مسلما استقبال فراوانی می شوداما باید توجه داشت که پس از گذشت زمان دست بالای دست بسیار است.

 

ایده ای  در صنعت پوشاک که همه پسند است!

ایده هایی  جالب و وسوسه انگیز : برخی ایده ها شاید حل کننده معضل مهمی نباشند ولی برای عموم افراد جالب و قابل توجه اند . به عنوان مثال استفاده از نانو در جوراب به صورتی که جوراب طی سالها بو نمیگیرند و نسبت به سایر جوراب ها کمتر لکه به خود جذب می کنند . خب طبیعتا اکثر آقایان از چنین مسئله ای استقبال خوبی انجام دادند .

 

ایده های سلیقه ای ولی مهم!

دسته ی ایده ی آخر در صنعت نساجی و پوشاک نسبت به دو موضوع اول دارای ریسک پذیری بسیار بالاتر بوده و و همچنین طیف غالب ایده ها را شامل  می گردد. این ایده ها به هیچ عنوان ضروری نبوده و همچنین دارای مخاطبان خاصی می باشد و همه ممکن است همه کس پسند نباشد ایده هایی کاملا وابسته به سلیقه . به عنوان مثال ایده ی مانتو با پارچه های طرح قالیچه های ایرانی.

 

اما جالب است بدانید که …

اما جالب است بدانید که اگر این گونه ایده ها (وابسته به سلیقه و دارای مخاطبان خاص) ،طبق اصول و با مدیریت قوی پیش گرفته شود و تحلیل های درستی نسبت به سلایق مردم انجام گردد . می تواند پایه ای استوار تر از دو ایده ی قبل خود داشته باشد .

اما چگونه؟

دو ایده ی قبل وابسته به نیاز یا وسوسه می باشد . یعنی اگر به عنوان مثال همزمان با فردی ، فرد دیگری آن را کپی برداری کند و با شرایط همسان یا بهتر عرضه نماید ، مسلما میل مشتریان را دستخوش تغییر خواهد نمود . اما ایده های دسته ی آخر با احساس و سلیقه نفوذ پیدا می کند و در صورت نوین بودن ، فرهنگ سازی درست ، و تبلیغات خلاقانه و گسترده ، راه نفوذی به احساسات خواهد داشت  و وفاداری مخاطبان را به ارمغان می آورد . پس مهم نیست چند نفر پس از صاحب سبک آن ایده  را کپی برداری کند  .

مانند موتور سیکلت هاردلی دیویدسون که کارخانجات متعدد با تکنولوژی های برتر روی کار آمدند ولی هیچ وقت نام هاردلی دیویدسون کمرنگ نشد.

 

  • پس اگر چنین ایده ای دارید ،به این نکات توجه داشته باشید:
  • این ایده ها دارای ریسک بالاتری هستند
  • ریسکَ آن دلیل بر ناکامی آن نیست
  • قبل از اقدام به اجرای ایده با نگرشی منقدانه آن را نقدو بررسی کنید .
  • به دوست آشنا اعتماد نکرده و از افراد بسیاری در مورد ایده یا نظرسنجی و سوال کنید

 

راهی برای ایدپردازی آسان که بهتر است از آن استفاده کنید!

معمولا ایده پردازی های بکر بیشتر در جایی داغ است که رقابت نیز باشد و به دلیل رقابت تنگاتنگ ، رقیبان با ایده پردازی ، خلاقیت ، فناوری و علم سعی می کنند تا از دیگر رقبایشان عقب نمانند . روند تا چندی پیش در ایران به گونه ای بود که نیازی در ایده پردازی نمیدیدند. ولی مدتیست به دلیل نابه سامانی اقتصادی ، اکثرا متوجه موضوعات مهم شده اند و در پی راه و ایده های نوین می روند .

خب در چنین شرایطی کشور های پیشرفته ایده های زیادی تولید کرده اند و اکثرا ایده های فعلی در ایران متولی ایرانی نداشته و مربوط به دیگر کشورها می باشد . از کنتور دیجیتال تا پیجر رستوران ها همگی از همین دسته اند . ولی خب ایده خوشبختانه بسیار است و هنوز تمامی آنها به ایران نیامده . راهی ساده برای یک ایده پردازی آسان ، سفر به کشورها و آشنایی با امور روز آنها می باشد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 239 views بار دسته بندی : کسب و کار نساجی و پوشاک تاريخ : 21 دسامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.