تولیدی 24 آموزش تنظیم و برقراری کنفرانس ویدئویی با اسکایپ - تولیدی 24

آموزش تنظیم و برقراری کنفرانس ویدئویی با اسکایپ

از اسکایپ می توان برای میزبانی یک کنفرانس ویدئویی ساده با پنجاه نفر به صورت رایگان در هر دستگاه استفاده کرد. در اینجا مراحل مفصلی برای تنظیم کنفرانس ویدیویی در اسکایپ در لپ تاپ ، تلفن یا تبلت خود را یاد خواهید گرفت.

توجه : برای فعالیتهای پیشرفته کنفرانس ویدیویی مانند تخته سفید ، باید یک حساب جداگانه Microsoft Teams ایجاد کنید ، زیرا Skype for Business اکنون قطع شده است.

کنفرانس ویدئویی با اسکایپ در دسک تاپ

برای راه اندازی Skype در لپ تاپ یا رایانه شخصی ، نسخه مربوط به Skype را از سایت رسمی دانلود کنید . در حال حاضر ، اسکایپ ، از ویندوز ۱۰ ، مک و چند بسته لینوکس پشتیبانی می کند.

کاربران ویندوز ۱۰ همچنین می توانند Skype را از فروشگاه مایکروسافت نصب کنند و به صورت یک برنامه یکپارچه داخلی نمایش داده می شود. همه کاربران لپ تاپ و رایانه های شخصی باید گزینه ای با عنوان “New Chat” را در کنار تب “Chat” پیدا کنند. از اینجا ، شما باید “New Group Chat” را انتخاب کنید.

به گروه جدید خود گپ بزنید نامی مانند “گروه من” یا هر چیزی که نشان دهنده شعار تیم شما باشد.

برای شروع ، چند عضو از مخاطبین Skype خود را در فهرست گپ گروهی اضافه کنید. نگران نباشید اگر برخی از شرکت کنندگان در جلسه شما در لیست تماس با اسکایپ شما نیستند – همانطور که در چند مرحله بعدی نشان داده شده است ، می توان آنها را جداگانه اضافه کرد.

برای خرید لوازم مورد نیاز می تونید به فروشگاه اینترنتی مرکز تکنولوژی ایده مراجعه کنید.

پس از افزودن اعضای گروه ، می توانید از یک گزینه قابل مشاهده در بالا سمت راست ، آنها را به تماس ویدیویی دعوت کنید.

قبل از ارسال درخواست های ویدئو کنفرانس ، اطمینان حاصل کنید که “تنظیمات صوتی و تصویری” شما به درستی فعال شده اند. باید بتوانید صدای خود را در میکروفون بشنوید و بلندگوها را به درستی بشنوید. اگر شک دارید ، تماس خود را با رباتهای Skype تمرین کنید.

پس از شروع تماس ، می توانید حاضران را در لحظه پذیرش تماس ببینید. این یک فیلم همهجانبه و تمام صفحه منجر می شود که همراه با ” اشتراک گذاری صفحه نمایش گروهی ” است. این بدان معنی است که همه شرکت کنندگان در یک نوار افقی در سمت راست بالا قابل مشاهده هستند.

اسکایپ به شما امکان می دهد پرونده ها را تا ۳۰۰ مگابایت در پنجره مکالمه خود بکشید و رها کنید تا همه افراد در تماس دسترسی مساوی داشته باشند. برای این کار ، روی دکمه گزینه “+ More” کلیک کنید. اسکایپ همچنین دارای ویژگی ضبط برای ضبط دقیقه جلسات شما است.

شما می توانید شرکت کنندگان جدید را از طریق گزینه “ringing” دعوت کنید ، که باید قابل مشاهده باشد. لازم نیست همه آنها را به عنوان مخاطبین اسکایپ خود داشته باشید. به شرط داشتن تعادل کافی در اسکایپ ، می توانید شماره تلفن های هر شخص دیگری را به صورت دستی شماره گیری کنید ، بنابراین از آنها دعوت می کنید تا به جلسه شما بپیوندند.

ضبط نهایی در گفتگوی اسکایپ موجود خواهد بود که پس از تماس می توانید در یک بازه زمانی ۳۰ روزه به عنوان یک فایل MP4 آن را دانلود کنید.

کنفرانس ویدیوی اسکایپ برای تلفن همراه

اگر می خواهید از ویژگی های نمایش ویدئویی کنفرانس Skype در تلفن هوشمند استفاده کنید ، گزینه ها همانند یک دسک تاپ هستند اما با قرار گرفتن کمی متفاوت از موارد منو. اطمینان حاصل کنید که Skype را برای Android یا iPhone دانلود کرده اید .

مرکز تکنولوژی ایده فروشگاهی در دستان تو ، با خیالی راحت خرید کنید.

 

کاربران تبلت ها باید “Skype for Tablet” را از سایت رسمی دانلود کنند ، که برای تبلت های  Android ، iPad ، Kindle Fire و Windows 10 بهینه شده است.

در هر دستگاه تلفن همراه باید بتوانید گزینه “new group chat” را پیدا کنید. به نظر می رسد بسیار متفاوت از آنچه در لپ تاپ یا رایانه شخصی می بینید ، باشد.

کاربران اسکایپ را به آنچه در بالا برای دسک تاپ توصیف شده است ، به گروه خود اضافه کنید. پس از افزودن کاربران ، باید بتوانید گزینه تماس ویدیویی گروهی را مشاهده کنید.

بر خلاف گزینه دسک تاپ ، می توانید گروه ها را بر روی تلفن همراه  حذف کنید و اضافه کردن افراد با ارسال یک لینک آنلاین آسانتر است.

در این مقاله نحوه استفاده از اسکایپ برای یک جلسه آسان کنفرانس ویدیویی به شما نشان داده شده است. این ویژگی بسیار مفید در عصر شبکه های از راه دور است. اگر از اسکایپ راضی نیستید ، هنوز چندین گزینه نرم افزاری کنفرانس ویدیویی دیگر وجود دارد که باید آنها را بررسی کنید.

آموزش تنظیم و برقراری کنفرانس ویدئویی با اسکایپ در اینجا به پایان رسید لطفا نظرات خود را برای ما ثبت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید به مرکز تکنولوژی ایده مراجعه نمایید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 169 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 25 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.